Hulpmiddelen bij het afvallen

Hulpmiddelen bij het afvallen

AfvallenAfvallen is iets wat veel mensen willen, maar wat nog altijd knap lastig blijkt te zijn. Het is eigenlijk vrij simpel. Je moet je een gezonde levensstijl aanmeten en dus met veel sporten en gezond eten. Een paar keer sporten op weekbasis is overigens niet voldoende, want eigenlijk moet je iedere dag circa anderhalve uur gaan bewegen. Vooral wanneer je overgewicht hebt en wilt afvallen. Dat betekent zeker niet de hele dag rennen, fietsen of wat dan ook. Je kunt namelijk ook huishoudelijke taken zoals schoonmaken als bewegen beschouwen of een wandeling maken met je hond.

Hulpmiddelen bij het afvallen

Je kunt besluiten om alsnog voor een dieet te kiezen om het proces van afvallen helpen te versnellen. Voedingssupplementen kunnen hierbij helpen. Steeds meer mensen gebruiken voedingssupplementen om er voor te zorgen dat ze zo sneller afvallen en zo ook hun spieren behouden. Want rigoureus afvallen betekent namelijk dat je ook spieren verliest en dat is waarschijnlijk niet wat je wilt. Dit proces kun je voorkomen door de juiste supplementen te gebruiken. Zo kun je eiwitten gebruiken om er voor te zorgen dat je niet spiermassa verliest, maar juist behoudt. Ook kun je eiwitten gebruiken voor een zogenaamd eiwitdieet.

Qua supplementen kun je denken aan whey, maar ook creatine is veelgebruikt. Ook aminozuren worden steeds meer gebruikt. Aminozuren bestellen is vrij eenvoudig en kan worden gedaan op diverse internetsites. We raden je wel aan om eerst goed research te doen voordat je een dergelijk product koopt.

Beweging op een dag

We hebben het gehad over anderhalf uur per dag bewegen. Dat betekent niet dat je 1,5 uur per dag moet hardlopen of andere zware fysieke inspanningen hoeft te doen. Bewegen kan namelijk ook fietsen naar het werk zijn. Heel simpele dingen dus. Voor veel mensen betekent dat al een kwartier tot dertig minuten beweging. Op een dag is dat een half uur tot een uur. Daarnaast kun je in de pauzes (werk( wandelen, maar ook huishoudelijke activiteiten kunnen onder beweging vallen. Denk maar aan het doen van de tuin. Probeer daarom ’s ochtends, in de middag en ook in de avond een half uur te bewegen. Het is wellicht in het begin aardig pittig, maar zo zul je wel snel je doelen bereiken. Je moet er eigenlijk voor zorgen dat je deze momenten van bewegen in je dagelijkse schema inpast. Je kunt op een mooie dag voor de tv gaan hangen of achter je laptop kruipen, maar je kunt ook met je hond of met je kinderen een wandeling gaan maken naar de speeltuin of het park.
Samengevat: probeer 1,5 uur per dag (in totaal) te bewegen. Je kunt daarnaast eens of twee keer per week in de sportschool de grote spiergroepen trainen. Dat zijn de benen, rug, schouders, buik, billen en borstkas. Door dit volop te gaan trainen zal de stofwisseling aanzienlijk omhoog gaan schieten en deze blijft dan ook hoger. Per dag verbrand je dan veel meer vet.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.